על בית הספר

מתעניינים בבית הספר? רוצים להכיר את הצוות? כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודותינו.
במידה ויש עוד שאלות אתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר.

בית הספר הרב תחומי השש שנתי, משתייך לקבוצת עמל ומונה כ- 1000 תלמידים, רובם מהעיר צפת ומיישובי הסביבה. אוכלוסיית בית הספר מגוונת וכוללת תלמידים מכל גוני החברה הישראלית. מגוון זה יוצר פסיפס אנושי מיוחד .

בבית הספר מבחר מגמות טכנולוגיות ומדעיות :הנדסת תוכנה, מערכות בריאות, קולנוע וטלוויזיה, אומנות, תאטרון, פיזיקה וכימיה, הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים , מסלול השוחרות ועוד.

המבנה הארגוני של בית הספר מאפשר את העצמתם של התלמידים ושל הצוות החינוכי. האקלים המיטבי יוצר תחושת משמעות , שייכות ויצירת אוירה שמאפשרת צמיחה ברבדים השונים.

ההצלחה ניכרת בדרך שלנו להוביל את תלמידנו ולהופכם לבוגרים אשר מכבדים את הזולת, מעורבים בקהילה ושואפים בעבודה קשה ובנחישות להגיע למצוינות אישית וקהילתית.

על מנת ליצור תשתיות חזקות אנו שמים דגש על בניית תכניות שונות החל מתכנית מעברים – מכיתות ו' לכיתות ז' וכלה בתכנית הכנה לשירות משמעותי בצה"ל כאשר בסיומו 99% ממסיימי יב' מתגייסים לצה"ל ליחידות מובחרות ומקצתן לשירות הלאומי.

בבית הספר פועלות תכניות ייעוץ רבות המעצימות את התלמידים ומסייעות להם לעבור מכשולים בדרך לעיצוב אישיותם. מטרת התכניות הללו היא להקנות ארגז כלים ולהכינם לעולם המחר.

בית הספר מוכר כאחד מבתי הספר המובילים במדינת ישראל , זוכה פרס החינוך הארצי מזה שנתיים רצופות (2014,2015)מטעם ארגון המורים על אקלים בית ספרי חינוכי מיטבי ומניעת אלימות, זוכה פרס חינוך מחוזי וארצי לשנת 2013 ופרס בית ספר מצטיין ארצי של עמותת מופת. בשנה"ל הנוכחית אף זוכה פרס החינוך על למידה רב תחומית באשכולות ידע הומניים וכן בפרס צוות חינוך פורץ דרך .

בית הספר מוביל באחוזי הזכאות לבגרות במחוז צפון עם 88% וממוקם בראש בתי הספר המובילים בארץ.

הצוות החינוכי של  בית הספר פועל ללא לאות במטרה לתת מענה פדגוגי/ערכי וחברתי לכל הבאים בשעריו ובהתאמה דיפרנציאלית למיצוי יכולותיו של כל תלמיד ותלמיד  ע"י למידה במסגרת אשכולות  בבית הצעיר במטרה לאפשר לתלמיד  מיצוי מלא של יכולותיו תוך כדי שימוש באמצעי למידה והערכה שונים ומגוונים המבוססים על ריבוי אינטליגנציות ומאפשרים למידה באמצעות חקר, למידה באמצעות אייפדים והערכה חלופית ורלוונטיות.

תכנית המצוינות השש שנתית- מיועדת לתלמידים המאופיינים ביכולת למידה ומוטיבציה גבוהה. הרעיון הוא לאפשר להם סביבת למידה מאתגרת, לחשוף אותם לאקדמיה ולפתח בהם רגישות חברתית ערכית וכישורי מנהיגות. התכנית נתמכת ע"י עמותת עתידים שמהותה העצמת תלמידים ביישובי הפריפריה.

הובלת מהפכת חינוך בצפת בתחום הפדגוגיה המתוקשבת עם כניסת בית הספר לתכנית התקשוב הלאומית. בתכנית זו התלמידים והצוות החינוכי זוכים ליהנות מטכנולוגיה חדשנית ומתקדמת אשר מזמנת למידה באמצעות שימוש בעזרים מתקדמים עם מחשבים ניידים ותוכן דיגיטלי. השנה, נבחר בית הספר לאחד ממאה בתי ספר המובילים בארץ בתחום פדגוגיה חדשנית מתוקשבת אשר כללה חלוקת אייפדים לשכבת ח' והטמעת דרכי ההוראה בהם המאפשרת למידה חוויתית, משמעותית ועמוקה המותאמת לסביבת המאה ה- 21

בבית הספר פועל זו השנה הרביעית מסלול השוחרות של חיל התקשוב המיועד לבוגרי ובוגרות כיתות ט' בעלי העדפה למקצועות הריאליים. המסלול מקנה תעודת בגרות טכנולוגית ,התלמידים נחשפים לתכנים מקצועיים מרתקים, משתתפים בקורסים אזרחיים יוקרתיים וזוכים לליווי וחניכה צמודים ע"י מדריכים של חיל התקשוב. המסלול מקנה לבוגריו את היכולת להשתלב בצבא בתחומי ההייטק והסייבר.

בית הספר מהוו גם מכללה  ללימודי הנדסאים לבוגרי מסלול השוחרות, יג'-יד'.

מרכז היזמות פועל בבית הספר זו השנה השביעית והוא נועד לחנך את בני הנוער ליזמות תוך שילובם בתעשייה. במיזם ייחודי זה משתתפים תלמידי בית הספר משכבות ט-יב .הם שובצו למרכז לאחר מיון שכלל מרכזי הערכה וראיונות אישיים . ההכשרה ניתנת בשיתוף עם עמותת יוניסטרים .

בית הספר נותן מענה לאוכלוסיית בית הספר המתקשים במיוחד  ע"י תכנית המטפלת בבני נוער בהדרה אשר מיועדת למנוע את נשירתם מבית הספר, לסלול עבורם את הדרך להשתלבות מיטבית בחברה תוך הכוונתם ללימודים טכנולוגים ושילובם בתעשייה. התכנית מעניקה להם כישורי חיים תוך דגש על בניית מוטיבציה ואמונה ביכולתם להגיע להישגים.

בבית הספר פועלת תכנית חברתית ערכית ענפה המהווה חלק בלתי נפרד מהתהליכים הפדגוגיים ומחוברת לתחומי הלמידה בכל הרצף השש שנתי : תכנית המחויבות האישית, מנהיגות תלמידים תכנית הכנה לצה"ל, מועצת התלמידים ,תכנית המנהיגות "רואים רחוק" ותכניות כישורי חיים.

פירוט חלקי של אירועי השיא המתקיימים בבית הספר :

1.ערב דיבייט קהילתי- הדיבייט הוא ספורט אינטלקטואלי שבמסגרתו מתקיים ויכוח מאורגן סביב נושא שנקבע מראש. מטרתו, לחזק את הביטחון העצמי  ולהקנות כלים להתבטאות בע"פ , מודל זה מאפשר הצגת  התוצרים של תלמידי בית הספר בתחומי העשייה השונים. ובכלל, ערב ייחודי זה, הינו פלטפורמה יוצאת דופן להיות שותפים לרוח הבית ספרית המעודדת את מימוש היכולות האישיות הגלומות בתלמידינו.

  1. השתתפות בערב הדיבייט הארצי.
  2. ציון יום השנה וחידון מורשתו של בגין כחלק ממסורת בית הספר אשר נקרא על שמו.
  3. חידוני ציונות ואהבת הארץ
  4. ערבי הפקות במגמות תאטרון, אומנות וקולנוע וטלוויזיה.
  5. מסעות וטיולים ברחבי ארץ ישראל כחלק מתרבות הארגון לשימור אתרים והארץ.
  6. ערבי הנצחה לנופלי בית הספר וחלוקת מלגות לזכרם.
  7. ימי שיא בשיתוף בית הספר עם הקהילה.
  8. ערב בני מצווה ואשכול חקר משולב ערכים.

כמו כן פועלים בבית הספר מספר מוקדים שמטרתם להעשיר את יומו של התלמיד בזמן שהותו בבית הספר כגון : חדר מוזיקה, מועדון התלמידים "לינק", חוגי העשרה, הפסקות פעילות, החדר הלבן, החדר הסגלגל,  רדיו בית הספר, הרכבי בית  הספר ואולפן בית הספר.

אולם, מהותו של  בית הספר בטיפוח הרגישות לזולת ולאחר, בהגדרת גבולות ברורים לנורמות התנהגות ובפיתוח מנהיגות ברמה השש שנתית.

 

בית הספר הרב תחומי ע"ש מנחם בגין צפת, הוא בית הספר הגדול בעיר צפת, ומונה כ-1000 תלמידים מכיתות ז-"יב.

בשנים האחרונות הפך בית הספר למותג אזורי ארצי ואף בן לאומי , בכל הנוגע לסטנדרטים אותם הוא מוביל, בפדגוגיה חדשנית ופורצת דרך, בסביבה לימודים מתקדמת , במערך תקשוב מתקדם עם הטכנולוגיה הטובה ביותר ( כל הכיתות בבית הספר מתוקשבות).

אולם מעל הכל בית הספר מתאפיין באקלים חינוכי נעים, באווירה משפחתית וגאוות יחידה הממלאה את תחושת כל הנכנסים בשעריו בסיפוק ואהבה גדולה.

בית הספר זכה ב-5 פרסי חינוך יוקרתיים, ביניהם פרס החינוך המחוזי והארצי של משרד החינוך, פעמיים בפרס החינוך של ארגון המורים לאקלים חינוכי מיטבי ומניעת אלימות, ופרס חינוך ייחודי על פדגוגיה חדשנית בתחום למידת החקר.

כל אלה הופכים את בית הספר לבית חינוך מוביל המשלב לימודים עם סביבה לימודית מודרנית ועדכנית, מגמות לימוד חדשניות ( משפטים רפואה , קולנוע, תאטרון, פיזיקה , כימיה ביולוגיה , אומניות , מוסיקה מסלול שוחרות סייבר ייחודי  מכללה להנדסאים ועוד רבות…)

 זאת יחד עם  חינוך חברתי ערכי, הכולל סמינרים, ימי עיון, חשיפה לאקדמיה , טיולים ומסעות שנתיים, גדנ"ע מסע ישראלי, תכניות בני מצווה ורוח יהודית, עידוד ערכי אהבת הארץ והאדם …

מעל הכל רוח בית הספר מעמידה במרכז את התלמיד כבן תרבות, אוהב אדם ורגיש המעניק מעצמו לאחר , מתוך תחושת שייכות ומתוך חתירה מתמדת למצוינות אישית הן בתחום הלימודי והן בתחום האנושי כבן אדם שלימים יהפוך לאזרח משמעותי בחברה הישראלית.

לבית הספר מספר שותפים חשובים, הפועלים יחד כדי להגשים את שליחות המעשה החינוכי ולכל אחד מהם תרומה חשובה ומשמעותית בהצלחה בית הספר.

הורי התלמידים, המעניקים את ביטחונם ואמונם בצוות החינוכי בבית הספר, ושותפים למסע המשותף של הילדים, הצוות החינוכי על כל רבדיו , המורים והעובדים , הרשות המקומית , עיריית צפת ואגף החינוך המשמשים עוגן חשוב בדחיפת בית הספר , רשת עמל, המהווה את התשתית  והבלות לכל התנהלות בית הספר ומעניקה לו רשת בטחון יציבה ותומכת  וכמובן משרד החינוך המשמש גורם מתכלל להתנהלות בית הספר בכל הנוגע לסדר היום הפדגוגי והפרופסיונאלי.

לכולם תרומה חשובה ומשמעותית וזה המקום להודות מכל לב על הזכות בשותפות הזו הנושאת פרי מדי שנה !.

אני מבקש לאחל לכולנו ששנת הלימודים הקרובה שתהיה בסימן 70 שנה למדינת ישראל , תהיה שנה של צמיחה , שנה של אהבת חינם ובשורות טובות, שנה של צמיחה ושגשוג ברמה הלאומית ובתוך בית הספר והקהילה.

שנה בה תלמידינו היקרים יעלו מעלה מעלה , ואנחנו כולנו נהיה שם בשבילם בכל רגע.

שלכם באהבה

 

 

עופר זפרני 

מנהל בית הספר

 

  1. "מובלים למצוינות ארגונית בנחישות והתמדה"

 בית הספר הרב תחומי ע"ש מנחם בגין צפת רואה במצוינות אירגונית דרך חיים להגשמה אישית וקולקטיבית של התלמידים, המורים והעובדים.

בית הספר שואף להנחיל בקרב תלמידיו כישורי מנהיגות, חדשנות פדגוגית מתוקשבת, מעורבות חברתית ערכית וקהילתית כדרך להצמחת בוגר אחראי ,אזרח פעיל ותורם במדינת ישראל וכאדם בעולם המודרני וזאת מתוך הכרה בכישוריו ויכולותיו הייחודים של כל אחד ואחת.

 

  • תלמידי ביה"ס ומוריו מחויבים בשמירה על כבוד הדדי בין התלמידים לבין מורים ולהיפך, בין התלמידים ובין עצמם, מחויבים לשמור על שפה נעימה, על התנהגות מנומסת ומכבדת.

  • ביה"ס ישאף לפיתוח אדם אוטונומי, שלם וערכי המודע לרצונותיו ולכישוריו, מכיר את זהותו ומסוגל לעצב לעצמו השקפת עולם ערכית וביקורתית.
  • ביה"ס יעודד את תלמידיו למצות את יכולתם הלימודית ויפתח את היכולת האישית של כל תלמיד, כדי להגיע להישגים גבוהים ככל האפשר ולמצות את כישוריו ויכולותיו במלואם.
  • ביה"ס יפתח מעורבות חברתית פעילה ויוזמת קרב תלמידיו.
  • ביה"ס יראה את עצמו כחלק בלתי נפרד מהקהילה וישאף לשיתוף פעולה עמה.
  • ביה"ס יכין את תלמידיו לעולם  המתקדם והמשתנה ע"י טיפוח המיומנות הנדרשות במאה ה 21.
  • למידה שיתופית, טיפוח הסקרנות, היצירתיות, עבודת הצוות  ושיפור מיומנות בסביבת למידה מתוקשבת.
  1. ביקור סדיר

על התלמיד להגיע בכל יום לביה"ס ולהיות נוכח בכל השיעורים ע"פ מערכת הלימודים אשר ניתנה לו! כל היעדרות מיום לימודים אם במלואו או בחלקו – רק באישור רפואי / אישור מורה / אישור הורים. עזיבת יום הלימודים בטרם סיומו רק באישור מנהלת הבית / מחנכת כתה / מזכירת הבית.

 

  1. לבוש והופעה
  • כל תלמידי ביה"ס יגיעו ללימודים בתלבושת אחידה כולל בימי למידה מחוץ לכותלי ביה"ס.
  • חל איסור להגיע עם מכנסיים קצרים, גופיות, חולצות בטן ומכנסי "קרעים" למיניהם מעל הברך.
  • חל איסור להגיע נעולים בכפכפים, נעלי בית או כפכפי "אצבע".
  • תלמידים אשר יגיעו ללא הופעה הולמת יוחזרו חזרה לבתיהם.
  • תלמידי כיתות השוחרות מחויבים להופיע לבושים במדים.
  • תלמידי יב' יוכלו להגיע בתלבושת אחידה חלקה רק לאחר חופשת פסח.

 

  1. משמעת
  • העישון בין כותלי ביה"ס אסור! כולל סיגריות אלקטרוניות ונרגילות אלקטרוניות, ושימוש באלכוהול.
  • חל איסור משחק בקלפים, הבאת סכינים, כלים חדים למיניהם וכלי נשק.
  • חל איסור להבעיר אש בשטחי ביה"ס.
  • יציאה לשוק העירוני מותרת רק אחרי סיום הלימודים.
  • חובה על התלמידים לשמור בעצמם על רכושם הפרטי: כסף, ספרים, כרטיסיות, ארנקים, פלאפונים ,איפדים . ביה"ס אינו אחראי על רכושו הפרטי של התלמיד.

 

  1. אלימות

ביה"ס נוקט בגישה של אפס סובלנות להתנהגות אלימה!

התנהגות אלימה כלפי איש צוות / תלמידים לרבות הצקות, החרמות, אלימות מילולית ופיסית, הטרדות מיניות ואלימות במרחב האינטרנטי יגררו השעיה מידית והרחקת התלמיד/ה מימי לימודים עד לגמר הטיפול בנושא.

 

  1. השימוש בפלאפונים

חל איסור מוחלט על שימוש בפלאפונים בזמן למידה ובזמן שיעורים.  צילום, הקלטה ויישומים נוספים יתבצעו רק באישור המורה בכתה.

חל איסור מוחלט בשימוש בפלאפונים בזמן מבחן. תלמיד/ה שיעשה כן – בחינתו תיפסל מידית.

 

  1. טוהר הבחינות

 כלל תלמידי ביה"ס מחויבים בשמירה על טוהר הבחינות!  כבסיס עקרוני של ערך היושר ,האמינות

והאחריות האישית עליו אנו מתבססים. העתקה בכל צורה שהיא ובכל אמצעי תגרור פסילה מידית של המבחן.

 

  1. שמירה על ניקיון ורכוש ביה"ס

על כלל התלמידים לדאוג לשמירה על ניקיון הכיתות, המסדרונות והשירותים.

תלמיד שייתפס בהשחתת רכוש בית הספר ובאי שמירה על איכות הסביבה הבית ספרית יינקטו נגדו האמצעים הנדרשים כולל תשלום על כל נזק שייגרם.

 

נוכחות והתנהלות התלמידים המהלך השיעור:

  1. נוכחות התלמידים בכל השיעורים הנה חובה !
  2. ימי פעילות חינוכית – חברתית בבית הספר ומחוץ לו הנם חובה ! היעדרות בלתי מוצדקת מכל  פעילות במסגרת ביה"ס תיחשב  כהפרת משמעת ותטופל בכל חומרת הדין.
  3. בהישמע הצלצול ייכנסו התלמידים בצורה מסודרת לכיתות וימתינו למורה ליד השולחנות, כאשר החומר הלימודי : ספרים המחברות וכלי הכתיבה מונחים על השולחן.
  4. במקרה של שיעור כפול יכין התלמיד את החומר גם לשיעור הבא.
  5. כניסה לכיתה לאחר שהשיעור החל תותר לאחר שהתלמיד יירשם על איחור .
  6. התלמידים יקדמו את המורה בקימה ויישבו במקומותיהם באישורו.
  7. חל איסור מוחלט להשתמש במכשירי טלפון ניידים או במכשירים אלקטרוניים אחרים במהלך השיעור. בתחילת השיעור יש לכבות את המכשיר ולאחסנו בתיק. מכשיר שייתפס על השולחן – יוחרם ויוחזר לידי הורי התלמיד בלבד.
  8. חל איסור מוחלט לאכול ו/או לשתות במהלך השיעור למעט שתית מים.
  9. תורני הכיתה ידאגו בשעת ההפסקה לניקיון הכיתה ולאוורורה ולניקיון הלוח. כל תלמיד אחראי לניקיון סביבתו.
  10. התלמידים יישבו בכיתה בהופעה תקינה (חולצה מכופתרת בתוך המכנסיים).
  11. אם מורה מתעכב או נעדר מהשיעור, נציג הכיתה ידווח  על כך מידית לסגן  המנהל האחראי על המערכת.

נוהלי משמעת:

  1. תלמיד, שיורחק משיעור בשל הפרעה למהלך התקין  של השיעור,יוצא מהכיתה, יירשם במזכירות הבית, ויחזור מיד לשיעור .
  2. המשך הטיפול ייעשה  ע"י מחנך הכיתה /מנהל/ת הבית או ע"י סגניות המנהל בהתאם לחומרת ההפרעה ולאופייה.
  3. תלמיד שיצבור שלוש הפרעות-יישלח מכתב התרעה להוריו, המכתב יוחזר ע" תלמיד, כשהוא חתום ויתויק בתיקו האישי.
  4. לאחר חמש הפרעות יוזמנו ההורים לשיחת בירור בביה"ס.
  5. בחלוף 30 יום ללא הרשמות, תמחקנה ההרשמות הקודמות, וספירת הרישום תתחיל מחדש.
  6. במקרה של הפרעות חוזרות ונשנות או מקרים של התנהגות חריגה כגון : אלימות פיזית, חוצפה בוטה, עישון, פגיעה באמינות וכו' יטופל התלמיד ע"י הנהלת ביה"ס.

המגמות שלנו

רוצים ללמוד על כל המגמות שלנו? מוזמנים לקרוא בדף המגמות.

מבנה ארגוני

חברי הנהלה

  • עופר זפרני

    מנהל בית ספר הרב תחומי ע"ש מנחם בגין צפת
  • איריס אלבו

    סגנית מנהל ורכזת חינוך חברתי
  • עידית ברקוב-חדד

    סגנית מנהל
  • אתי בן אבו

    מנהלת בית ז'-ח'
  • סגנית מנהלת הבית הצעיר ז'-ח'

    יעל צברי-פיאטקה
  • נחמה הילה סאסי

    מנהלת הבית התיכון ט'-י'
  • סגנית מנהלת הבית התיכון ט'-י'

    גלית בן לולו
  • סופי אוזן

    מנהלת קמפוס יא'-יב'
  • סגן מנהלת הקמפוס יא'-יב'

    מוטי אלפסי
  • יוספה כץ

    מנהלת אדמינסטרטיבית
  • יעל בן אבו

    יועצת בכירה ויועצת קמפוס יא'-יב'

עובדי מינהלה

  • ניסים טיבי

    קניין ביה"ס ומנהל אחזקה
  • אתי בורוביץ'

    מזכירת המנהל
  • רחל ביטון

    מזכירת ביה"ס
  • סיון פרייזלר

    מזכירת מנהל ביה"ס
  • אביבה משיח

    מזכירת בית ז'-ח'
  • חני סאסי

    מזכירת הבית התיכון ט'-י'
  • דרורה חן

    מזכירת קמפוס יא'-יב'
  • מרדכי ביטון

    מדריך חברתי בית ז'-ח'
  • יוחאי אלקובי

    מדריך חברתי הבית התיכון ט'-י'
  • קובי עמר

    מדריך חברתי קמפוס יא'-יב'

יועצות

  • נעמה חתוקה-ברקו

    יועצת בית ז'-ח'
  • עינת עוזיאל

    יועצת הבית התיכון ט'-י'

תקשוב

  • שלומית לוי כץ

    רכזת תקשוב שש שנתית
  • קארין יחזקאל

    רכזת תקשוב בית ז'-ח'
  • שירלי גרוסמן

    רכזת תקשוב הבית התיכון ט'-י'
  • רכז תקשוב בית יא'-יב'

    מוטי אלפסי
  • אריאל אבוטבול

    טכנאי ומתאם תקשוב

טפסים ואישורים

ריכזנו עבורכם את כל הטפסים והאישורים במקום אחד. אנא קראו בעיון ועקבו אחר ההוראות.